Rust- en inspanningstest

Waarom rust- en inspanningstest?

Wil jij precies weten welke ademhalingsoefening voor jou goed werkt en wil je weten met welke hartslag jij het slimst kunt sporten? Dan is een rustmeting en een inspanningstest goed. Binnen 2 uur weet je welke ademhalingsoefening je kunt doen, hoe je conditie er nu voor staat, wat er beter kan, wat je omslagpunt is en hoe je het best kunt trainen.

De Energy Control-methode

De Energy Control Methode is wetenschappelijk gevalideerd en omvat een rustmeting, een inspanningstest en een trainingsadvies inclusief ademtherapie. Wij schrijven trainingsprogramma’s om de maximale trainingseffectiviteit zo dicht mogelijk te benaderen. Principes die wij hierbij toepassen zijn:

  • specifieke training in specifieke verbrandingszones van het lichaam, gekoppeld aan algemene trainingsdoelen en/of specifieke prestatiemomenten
  • goed herstel (rust) na de training
  • verbetering van het ademhalingspatroon

De lange termijn

Prestatieverbetering is lange termijnwerk: stevige fundamenten leggen, durven om rust in te bouwen voor een goed herstel. Vertrouwen op wetenschappelijk onderbouwde principes. De meeste atleten zullen in het algemeen juist wat moeten worden afgeremd en minder gaan trainen. En voor allen geldt dat de trainingen nooit meer hetzelfde zullen zijn als voorheen.

Naast de trainingsmiddelen voor algemeen gebruik kunnen wij onze sporters ook gebruik laten maken van apparatuur voor het nabootsen van hoogtestages.

Voorlichting

Tegenwoordig wordt de fysiotherapeut ook steeds meer ingezet bij de preventieve gezondheidszorg. Dus ook met vragen over preventie of voor voorlichting kunt u bij hem terecht

Heeft u vragen? Neem gerust contact op.