Shockwave

Shockwave therapie (ook wel ‘extracorporale shockwave therapie’ of ‘ESWT’ genoemd) is een behandeltechniek waarbij patiënten worden blootgesteld aan krachtige  ‘schokgolven’, die door middel van een behandelkop nauwkeurig gericht worden zodat ze op de gewenste locatie in het lichaam een mechanisch effect hebben.
De bekendste medische toepassing is het vergruizen van nierstenen met behulp van shockwaves.

Genezingsproces

Fysiotherapeuten passen de methode toe voor het behandelen van klachten aan het bewegingsapparaat bijv. bij een tennisarm, verkalking in schoudergewricht, chronische ontsteking van een achillespees en hielspoor.
Shockwaves versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie.

Heeft u één van deze klachten?
• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting
• Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
• Pijn net onder de knieschijf
• Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)
• Hielpijn (hielspoor), pijn onder de voet
• Ziekte van Peyronie
• Chronic Pelvic Pain syndroom (CPPS)
• Chronische nek-, schouder- of rugpijn en spanning (trigger points)
• Andere vormen van tendinitis
Dan kan shockwave therapie voor u misschien een oplossing bieden!

Voorlichting

Tegenwoordig wordt de fysiotherapeut ook steeds meer ingezet bij de preventieve gezondheidszorg. Dus ook met vragen over preventie of voor voorlichting kunt u bij hem terecht.

Heeft u vragen? Neem gerust contact op.